Prevenirea gonartrozei

Genunchiul reprezinta o zona foarte importanta a organismului, care ii asigura functionarea zilnica si efectuarea cu usurinta a miscarilor. In cazul in care la un genunchi apare artroza, acesta poate deveni imobil din cauza durerii, imflamatiei si a umflarii. Pentru a nu ajunge la diagnosticul de gonartroza, exista diverse modalitati de prevenire ce pot fi integrate din timp in stilul de viata al fiecaruia dintre noi, cum ar fi:

1. Scaderea in greutate
Avand o greutate mai mica, muschii si articulatiile genunchilor nu vor trebui sa suporte o presiune suplimentara. Pentru a slabi, adoptati obiceiuri alimentare sanatoase si faceti regulat exercitii fizice.

2. Adoptarea unei diete sanatoase pentru a fortificarea muschilor si articulatiilor genunchilor
Consumati alimente bogate in calciu, precum branzeturile slabe, iaurtul si branza de vaca. Consumati fructe si legume diverse pentru a furniza nutrienti si a va pastra greutatea ideala. Luati zilnic un supliment cu calciu si vitamina D.

3. Evitarea ridicarii de greutati
Deoarece ridicarea unor obiecte grele poate declansa instalarea gonartrozei, evitati acest lucru atat la locul de munca, cat si in activitatile de recreere.

4. Evitarea activitatilor care exercita o tensiune excesiva asupra genunchilor deoarece aceasta poate determina instalarea gonartrozei. Un exemplu de astfel de activitati il reprezinta sporturile suprasolicitante precum alergatul, sariturile. Daca desfasurati o activitate fizica grea si extenuanta, luati pauze frecvente si efectuati corect ridicarile si aplecarile. Daca apar simptome alarmante sau dureri la genunchi, adresatii-va medicului inainte de instalarea gonartrozei.

5. Practicarea unor exercitii usoare si de flexibilitate
Activitatile fizice pe care le desfasurati nu trebuie sa fie epuizante si nici sa determine exercitarea unei presiuni crescute pe genunchi. Yoga, mersul pe jos si mersul pe bicicleta sunt cateva exemple de activitati fizice usoare si sanatoase pe care le puteti face in mod regulat. De asemenea, exercitiile de flexibilitate au si ele rol preventiv in instalarea gonartrozei. Practicarea frecventa a exercitiilor de streching pentru picioare e foarte eficienta in prevenirea gonartrozei. Un stil de viata sedentar poate duce la slabirea ligamentelor, muschilor si oaselor, ceea ce ar putea cauza aparitia gonartrozei odata cu inaintarea in varsta.

6. Hidratarea
Beti suficiente lichide in fiecare zi! Articulatiile sunt formate din 70% apa. Apa ajuta la lubrifierea cartilajelor din incheieturile genunchiului, asfel ca acestia vor putea absorbi mai bine socurile. Evitati consumarea de cafea, ceai sau bauturi dulci in detrimentul apei.